Segélykiáltás az egyetem után
2018. október 06. írta: Tudatos Hedonista

Segélykiáltás az egyetem után

Kirepülve a felsőoktatás biztonságot nyújtó szárnyai alól egyszerre jelent határtalan szabadságot és egyben félelmetes bizonytalanságot is. Mindenki számára másfelé vezet út, kinek a biztos munkahely és egzisztencia felé, kinek a kilátástalan nagybetűs életbe. Egy pályakezdő első éve az egyetem után. Vigyázat, nyomokban a valóságot tükrözi!

 

A gondtalan egyetemi évek alatt még olyan távolinak tűnik a biztos, független egzisztencia, a dolgozó lét, a számlák, adóbevallások világa. Azonban gyorsabban beköszönt ez az időszak, mint várnánk. Nagy tervekkel és reményekkel indulunk útnak, hogy majd két diploma után megtaláljuk az álom melót, a csodás albérletet, végül egy alulfizetett, kemény munkakörben találjunk magunkat egy idegenekkel kibérelt, túlzsúfolt lakásban és végül arcul csap a valóság.
Nézzük, hogyan is nézhet ki ez a gyakorlatban egy nem is olyan alternatív valóságban a teljesség igénye nélkül.

Kivel ne fordult volna elő bármelyik dilemma?

egyetem.jpgJúnius
,,Hűű, lediplomáztam, annyira büszke vagyok magamra. Végre igazán felnőtt lehetek, menő munkával, saját albérlettel. De most még itt a nyár, ki kell élvezni az utolsó felhőtlen időszakot, ki tudja, jövőre hogy alakul az élet. Ha jól számolom, jó esetben, ha 20 nap szabadságom lesz. EGY ÉVRE. Itt az alkalom utoljára bulizni a csajokkal egy jót, fesztiválról fesztiválra járni, majd augusztus végén megoldom a többit."

Július
,,Ez az, buli van! Azt akarom, hogy ez a nyár sose érjen véget. Azt sem tudom, milyen nap van, fesztivál időszámításban élek. Holnap után pedig irány a Balaton!"

Augusztus
,,Te jó ég, vészesen közeleg a nyár vége, pár hetem maradt kigondolni, mi is legyen szeptembertől. Néhány helyre már elküldtem az önéletrajzom, egyelőre nem hívtak fel sehonnan, de lesz egy még így se. Legalább már az albérlet le van zsírozva, Timivel az egyetemi legjobb barátnőmmel fogunk együtt lakni. Már most imádom!"

Szeptember
,,Hivatalosan is elkezdődött a nagybetűs élet. Szuper a lakás, Timivel jól kijövünk és melót is találtam. Egy hostelben dolgozom recepciósként és apróbb rendezvények megszervezésébe is besegíthetek. Nem éppen ezt a karriert képzeltem el az egyetem után, de egyelőre megteszi. Legalább így az angolt sem hanyagolom el."

hostel.jpg

Október
,,Élvezem az életet, de nem minden olyan, amire számítottam. Rengeteg időt töltök a hostelben, sokszor éjszakába nyúlóan, nagyon kimerítő. Viszont még így is marad időm a csajokra, eljárkálunk bulizni, de már semmi sem olyan, mint régen. Ráadásul Timi összejött Ákossal, nekem még egy randi sincsen kilátásban." 

November
,,Utálom a munkámat, minden nap kiborít egy vendég, némelyik turista azt képzeli magáról, hogy idejön és övé az egész világ! És mintha kötelező lenne non-stop ittasan hőbörögni. Talán új állás után kellene néznem. Idejét sem tudom, mikor pihentem egy kiadósat. És azok a falak is olyan kurva vékonyak! Timi mostanság csak a barátjával foglalkozik, mintha én már nem is léteznék. Nyugodt élet, kikapcsolódás, szociális élet, azok mik?"

December
,,Indul a karácsonyi őrület, nem tudtam, mi hiányzik. Gyerekként a kedvenc ünnepem volt, de mostanra a folytonos rohangálást, kapkodást, veszekedést jelenti. Talán, ha hazamegyek vidékre a családomhoz, lesz alkalmam végre takarékra kapcsolni. Pont erre van szükségem. Sajnos egy ideje nem is volt időm rájuk, lesz mit bepótolni."

Január
,,Közhely, de januárban tényleg új szelek fújnak. Nagy reményekkel indul mindenki az újévnek, hogy na majd most megváltja a világot. Tiszta lappal. Én is ezt tervezem. Fel kell mondanom a munkahelyemen. A körülmények csapnivalóak, a főnököm is egy seggfej, és nem ezért tanultam éveken át. Biztosan találok jobbat, csak kitartónak kell lennem. Vajon egy multi megteszi?"

Február
,,Sikerült! Jövő hónaptól már egy elektronikai cég marketing osztályán kreatívkodhatok junior marketingesként. Új kihívás, kiszámítható jövő, kellemesebb környezet. Ez kellett nekem! A lelkiállapotom is kezd helyre billenni, viszont Timi éppen az én vállamon sírja ki a szakítását. Senkinek sem könnyű." 

Március
,,Közeleg a tavasz, lassan már egy év telt el a diploma óta. Milyen régen is volt, mennyi minden változott, de legfőképp én. Sosem leszek már az a naiv kislány, aki azt hiszi, hogy a valóság egy cukormázzal meghintett habos torta. Közel egy év alatt sokkal magabiztosabb lettem, megtanultam kiállni magamért, de még mindig van hova fejlődni."

boldog_lany.jpg

Április
,,Magányos vagyok. Szinte minden este azon tűnődve merülök álomba, hogy vajon mikor találkozok egy olyan fiúval, akivel megtalálom a közös hangot, akivel kölcsönösen szeretjük és tiszteljük egymást? Olyan nagy kérés ez? Sosem voltam a gyors kalandok híve, nem vagyok álszent, volt hogy megtörtént, de én mindig is a szerelemre vágytam. Talán a hozzáállásomban van a hiba. Nem kellene olyan görcsösen keresni azt a nagy Ő-t."

Május
,,Elkezdtem futni. Kikapcsol és felpezsdít. Nem is értem eddig miért nem a sportban vezettem le a felesleges energiát. A futás magányos elfoglaltság számomra, rendezhetem a gondolataim, bónuszként még a felesleges kilóktól is megszabadulok. És van még valami. A pályán már többször összefutottam egy baromi helyes sráccal. Még nem beszéltünk, de mindig érzem, hogy engem pásztáz a szemeivel. Este 7 után szokott futni. Húzom is a cipőm. Talán ő az?"

Ilyenkor becsülöd meg igazán a felhőtlen egyetemi éveket, amelyek akkor még keménynek tűntek, de a valódi felnőtt élethez képest csak szórakozás volt, bevezető az igazi játszma előtt. Végül egy döcögős út után minden a helyére kerül és nyugodtan dőlhetsz hátra: igen, megcsináltad!

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatoshedonista.blog.hu/api/trackback/id/tr714265063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása